Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.03.2010 17:41 - Мечтите на едно дете
Автор: lotos16 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 31566 Коментари: 53 Гласове:
35

Последна промяна: 28.03.2010 07:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Мечтите на едно дете

Асансьорът със скърцане спря на нашия етаж. Отворих вратата с рамо, с чанти в ръце няма друг начин. Успях някак си да се справя и с отключването, стоварих покупките в кухнята. Сега към детската. Имах час време преди правенето на вечерята, за да проверя докъде са стигнали учебните дела на моя второкласник.

Момчето, чуло шума от влизането, вече тичаше към мен.

- Мама си дойде!

Хвърли се в прегръдката ми, гушна се, подаде бузките за целувка. След това ме хвана за ръка и весело бърборейки, ме поведе към стаята си. Беше свикнало вече, че най-напред се занимаваме с уроците и домашните, а след това ще се поглезим повечко.

Подаде ми една тетрадка.

- Написах си сам съчинението. Да го провериш… - гледаше ме притеснено, ако имаше много грешки, късах листа и трябваше да преписва.

Приседнах на стола. Ох, колко съм уморена… Но няма как. Започнах да чета:

„Моите мечти”

Така, в заглавието този път няма грешки. И е написал сам съчинението? Интересно, какви ли мечти има моят малишан?

„Аз искам да имам много пари.”

Първоначално се стреснах. Я какъв материалист се извъди. Но после си помислих, че да имаш много пари, не е чак толкова лошо. Да видим за какво ще ги похарчи.

„За да убиколя света.”

Запетайка след „пари”, малка буква „з”, обиколя с „о”. Трябват му пари, за да обиколи света? Дали ще ме вземе с него? Вътрешно се усмихнах на мисълта как ще си пътешестваме двамата. Не иска играчки, дрехи, апартамент или кола… Вятърничав като майка си. Но мога да му спретна една лекцийка малко по-късно, че многото пари се изкарват с престижна професия, а за нея първо трябва здраво да се учи.

„Искам да бъда добър в шаха и да побеждавам.”

О, имаме амбиции в спорта, но за да станеш добър и там, също трябва да се потрудиш, детенце, не стига само талант.

„Искам да стана световен шампион.”

Е, те това сега е голямата мечта. А аз ще бъда майката на световния шампион. Тук вече усетих усмивката на устните си.

„Искам да съм жив и здрав.”

Ха, това и аз го искам. Най-много от всичко, сине, искам да си ми жив и здрав.

„И мама и тати да са живи и здрави.”

Гледай ти, детето се е погрижило и за нас. Уредихме се и ние с живот и здраве. Мамино сладко…

„И чиче и баба и двамата дедовци да са живи и здрави.”

Хм, цялата рода е изредил. Щедра душичка имаш, моето момче, браво на теб. Никой не си пропуснал. Само две запетайки и това "е" да стане на "я"… До тук добре, май няма да късам листа. Едно изречение остана.

„А другата баба ако може да се върне.”

„А другата баба ако може да се върне” - прочетох още един път с невярващи очи… Стаята леко се залюля около мен. Другата баба, моята майка, си беше отишла от този свят преди две години. Затаената мъка се размърда и ме стисна за гърлото. Ех, да можеше да се върне наистина…

Усетих как сълзите напират.

- Мамо, мамо? – детето ме гледаше уплашено. Уж се усмихвах, а какво стана… Дори не се карам, а плача…

Разтворих ръце за прегръдка и то чевръсто се метна на коленете ми. Обхвана ме с  малките си ръчички и сгуши глава в мен. Инстинктивно го загалих по косата.

Като бавна, тиха вълна се запромъква плаха радост. Беше я запомнил… Беше я запомнил, макар да я виждахме само за месец през лятото. Беше запомнил топлината и обичта, с които го обгръщаше. Беше запомнил кроткия й благ глас, с който му разказваше приказки. С добро я беше запомнил, щом искаше да се върне.

Но каква е тази мечта, та това е невъзможно… От там никой не се е върнал. Трябва да му обясня още сега. На момента… Промълвих, едва изтегляйки думите:

- Миличко, нали ти разказвах…, че баба вече е на небето…, оттам ни гледа и ни се радва… Но тя не може да се върне…

- Знам, мамо, знам – прекъсна ме светкавично малкият.

После ме погледна умолително и изстреля към мен с немалка доза инат:

- А какво ми пречи да си помечтая?...

image



Тагове:   мечти,


Гласувай:
35



Следващ постинг
Предишен постинг

1. victoriavselena - колко вълнуващо и хубаво
27.03.2010 17:49
и без грешка. :)))
цитирай
2. lotos16 - Благодаря, Виктория.
27.03.2010 18:03
victoriavselena написа:
и без грешка. :)))


Радвам се, че тази съвсем истинска история те е развълнувала.
А също така, че не си намерила грешка. :))))
цитирай
3. edinman - Не ме е срам,
27.03.2010 20:23
ще забърша моите....Липсват ни някои хора.Ужасно ни липсват.
цитирай
4. lotos16 - Няма нищо срамно в мъжките сълзи, edinman
27.03.2010 20:34
edinman написа:
ще забърша моите....Липсват ни някои хора.Ужасно ни липсват.


Мойте тогава ги избърсаха малките детски ръчички...
цитирай
5. edinman - Ех тези ръчички!
27.03.2010 20:41


цитирай
6. edinman - Ако можеха да
27.03.2010 20:43
избършат много от горчивината и несправедливостите,които ни съпътстват всеки ден...
цитирай
7. lotos16 - Понякога могат...
27.03.2010 20:55
edinman написа:
избършат много от горчивината и несправедливостите,които ни съпътстват всеки ден...


Пораснаха вече ръчичките на малишана, по-големи от моите са.
Но е достатъчно вечер да ми каже: "Мамо, ти си супер готина!" и всички ядове, натрупани през деня, се размиват.
А понякога добавя към горчивината с някоя издънка в училище...
цитирай
8. kundalini - :)
27.03.2010 22:25
Какво дете!
Да сте живи и здрави, всички!:)
цитирай
9. lotos16 - Добре дошла, kundalini!
27.03.2010 22:53
kundalini написа:
Какво дете!
Да сте живи и здрави, всички!:)


Благодаря ти за добрите думи!
Да, какво дете, като баба си и майка си... :))))
цитирай
10. ckarlet - Прекрасно и умно дете, с красиви ...
28.03.2010 11:57
Прекрасно и умно дете, с красиви мечти и желания и толкова топли и истински думи за всички, които обича!!!
Поздрави за цялото семейство!!!
цитирай
11. lotos16 - Благодаря ти, Скарлет, от сърце!
28.03.2010 11:59
ckarlet написа:
Прекрасно и умно дете, с красиви мечти и желания и толкова топли и истински думи за всички, които обича!!!
Поздрави за цялото семейство!!!


Благодаря ти за милите думи.
Честита Цветница. Светъл и топъл ден ти желая!
цитирай
12. iliada - Цветница е!ЧЕСТИТ ПРАЗНИК!:)
28.03.2010 12:58
а ти така хубаво пишеш-трогна ме!:)
Поздравления!
цитирай
13. lotos16 - Здравей, приятелче!
28.03.2010 13:04
iliada написа:
а ти така хубаво пишеш-трогна ме!:)
Поздравления!


И ти ме трогваш с признанието си. Благодаря ти, Илианка!
Честита Цветница! Весел празник!
цитирай
14. divna8 - ЧЕСТИТА ЦВЕТНИЦА-ВРЪБНИЦА... :):):)
28.03.2010 13:38
А и имен ден - нали си 16-т лотосови цвята... :):):)
Детенцето ти е възхитително, мечтае без грешка... граматиката в случая няма роля!
Привет на всички, които имат принос в израстването му като мечтател-ЧОВЕК !
дай, Боже - повече като него...
Усмивки от мен - за всички ви :):):)
цитирай
15. lotos16 - Честита Цветница и на теб, Дивна!
28.03.2010 20:09
divna8 написа:
А и имен ден - нали си 16-т лотосови цвята... :):):)
Детенцето ти е възхитително, мечтае без грешка... граматиката в случая няма роля!
Привет на всички, които имат принос в израстването му като мечтател-ЧОВЕК !
дай, Боже - повече като него...
Усмивки от мен - за всички ви :):):)


Благодаря за добрите думи.
Благодаря и за поздрава за виртуалния ми имен ден - досега не се бях сетила, че съм даже 16 лотосови цвята. Все си мислех, че съм само раздвоена... :)))))
Хубава и топла вечер ти желая!
цитирай
16. diso - Децата имат толкова вълнуващи мечти...
28.03.2010 23:05
Честит празник и от мен!
цитирай
17. lotos16 - Честит празник, Дисо!
28.03.2010 23:13
diso написа:
Честит празник и от мен!


:)))) Ту-ку що оставих коментар при теб... двамата едновременно сме си писали един на друг...
Всичко добро на теб и на семейството! :)
цитирай
18. hel - Просълзи ме, Лот! Много трога...
29.03.2010 02:19
Просълзи ме, Лот!
Много трогателен постинг!
Да сте живи и здрави всички в семейството!
цитирай
19. lotos16 - Хел, благодаря!
29.03.2010 07:03
hel написа:
Просълзи ме, Лот!
Много трогателен постинг!
Да сте живи и здрави всички в семейството!


Не исках да предизвиквам сълзи. Исках само да кажа: "Хора, нищо не Ви пречи да си помечтаете!"
Слънчева седмица ти желая, Хел!
цитирай
20. tota - "- А какво ми пречи да си помечтая?..."
29.03.2010 10:07
Мила моя, пресъздала си на листа цялата обич и топлина на семейното огнище и детето в него с цялата си неподправена обич към най-близките на сърцето му...
Хубав ден!! И много обич в твоя дом!!
цитирай
21. lotos16 - Мила Ати,
29.03.2010 10:36
tota написа:
Мила моя, пресъздала си на листа цялата обич и топлина на семейното огнище и детето в него с цялата си неподправена обич към най-близките на сърцето му...
Хубав ден!! И много обич в твоя дом!!


Благодаря ти за добрите думи и за пожеланията!
Хубав слънчев цветен пролетен ден ти желая! И усмихнат! :)))))
цитирай
22. compassion - Кратък, но вълнуващ разказ
29.03.2010 10:55
Децата са като огледала. Отразяват каквото ги заобикаля. Те са като гъби и попиват каквото виждат. Щастлива си с такова дете, защото самата ти си прекрасен лотос.
цитирай
23. lotos16 - Руми, благодаря ти за тези мили прекрасни слова...
29.03.2010 12:00
compassion написа:
Децата са като огледала. Отразяват каквото ги заобикаля. Те са като гъби и попиват каквото виждат. Щастлива си с такова дете, защото самата ти си прекрасен лотос.


Трогна ме до дъното на душата твоят коментар... Май ми се навлажниха очите...
Много любов и топлина за теб от Лотоса, който всъщност е толкова прекрасен напоследък, защото има приятели като теб.
цитирай
24. tili - Ех, ако можеха
30.03.2010 14:16
да се сбъдват детските мечти... Много хубава история!
цитирай
25. lotos16 - Благодаря, Тили!
30.03.2010 15:04
tili написа:
да се сбъдват детските мечти... Много хубава история!


Да можеха да се сбъдват наистина... Но понякога се случва някоя мечта да стане реалност.
А историята е хубава, защото е съвсем, съвсем истинска.
цитирай
26. aqualia - Твоят разказ, lotos16
31.03.2010 03:39
удари камбаната в мен... Камбаната на мечтите, които ме карат да се моля. Благодаря ти!
Бъдете здрави и по-често щастливи!
цитирай
27. lotos16 - Лилия,
31.03.2010 05:55
aqualia написа:
удари камбаната в мен... Камбаната на мечтите, които ме карат да се моля. Благодаря ти!
Бъдете здрави и по-често щастливи!


Размечтала си се толкова рано сутринта... Няма начин да не се сбъдне!!!
Светъл ден ти желая.:))))
цитирай
28. tomich - пазете и обичайте децата...
31.03.2010 10:32
Необикновена радост е да отгледаш и възпиташ такова дете! Да ви е живо и здраво и да продължи да ви радва цял живот!
Ако ми позволиш, нека да кажа нещо, което избликна в мислите ми като прочетох трогателното разказче.
Хора, пазете и обичайте децата. Вдъхнете в душичките им обичта и любовта си, за да обичат не само ближните си, а и всичко надарено с живот. Научете ги да защитават и да се борят за този живот! Защото без трогателната и чиста като кристал детска обич всичко на Земята ще е обречено. И това никак не е хиперболичен шаблонен изказ - случващото се в този свят е безкрайна верига от причини и следствия...
Благодаря за великолепния постинг!
цитирай
29. lotos16 - Томич, приятелю, направо съм смаяна...
31.03.2010 11:31
tomich написа:
Необикновена радост е да отгледаш и възпиташ такова дете! Да ви е живо и здраво и да продължи да ви радва цял живот!
Ако ми позволиш, нека да кажа нещо, което избликна в мислите ми като прочетох трогателното разказче.
Хора, пазете и обичайте децата. Вдъхнете в душичките им обичта и любовта си, за да обичат не само ближните си, а и всичко надарено с живот. Научете ги да защитават и да се борят за този живот! Защото без трогателната и чиста като кристал детска обич всичко на Земята ще е обречено. И това никак не е хиперболичен шаблонен изказ - случващото се в този свят е безкрайна верига от причини и следствия...
Благодаря за великолепния постинг!


Благодаря ти за великолепния коментар, чудесно допълнение към моята историйка. Радвам се, че съм провокирала тези красиви мисли у теб. Още повече се радвам, че ги сподели тук.
Хубав да е денят ти, светъл, усмихнат и ... с червени точки. :))))
цитирай
30. hikma - трогагателен и красив разказ
01.04.2010 10:03
има мечти в него, и добри пожелания, и хубави спомени... едно прекрасно дете и една щастлива майка... да сте живи и здрави... поздрави
цитирай
31. lotos16 - Благодаря, Хикма!
01.04.2010 11:26
hikma написа:
има мечти в него, и добри пожелания, и хубави спомени... едно прекрасно дете и една щастлива майка... да сте живи и здрави... поздрави


Благодаря за милите думи. Много радост за теб и семейството.
цитирай
32. zvezdichka - Поздрави Павлинче
02.04.2010 20:06
за майчината обич и грижа и за детенцето, което така успява да развълнува майчиното сърце. Чудесен разказ! Докосва и радва отношението на детето и това, което се е събрало в сърчицето му :).
Желая ти празнично настроение и хубава почивка!
цитирай
33. lotos16 - Звездичке,
02.04.2010 20:56
zvezdichka написа:
за майчината обич и грижа и за детенцето, което така успява да развълнува майчиното сърце. Чудесен разказ! Докосва и радва отношението на детето и това, което се е събрало в сърчицето му :).
Желая ти празнично настроение и хубава почивка!


Благодаря ти за чудесния коментар. Радвам се, че съм достигнала до душата ти с тази история.
Бъдете живи и здрави! Светли Великденски празници Ви желая на теб и твоите близки!
цитирай
34. fracla - Павли,
02.04.2010 22:12
прочетох разказа преди няколко дни. Прчетох го няколко пъти. Не знаех какво да напиша. Все още съм затруднена. Докосна ме. Направо ми бръкна в сърцето... Благодаря!
Весели празници, Павли!
цитирай
35. lotos16 - Мила моя приятелко,
02.04.2010 22:20
fracla написа:
прочетох разказа преди няколко дни. Прчетох го няколко пъти. Не знаех какво да напиша. Все още съм затруднена. Докосна ме. Направо ми бръкна в сърцето... Благодаря!
Весели празници, Павли!


Написала си предостатъчно... Понякога думите са излишни, важното е да го почувстваш...
Светли празници на теб и семейството!
цитирай
36. avangardi - Светли празници!
03.04.2010 08:07
Светли празници!
цитирай
37. lotos16 - Благодаря, Илке!
03.04.2010 08:12
Светли Великденски празници за теб и твоите близки!
цитирай
38. iliada - :)
03.04.2010 13:12
С пожелание за здраве,
благополучие и
светли Великденски празници!
Нека има мир и любов в сърцата ни!
цитирай
39. compassion - Христос воскресе!
04.04.2010 12:44
Светлина и любов в душата ти!
цитирай
40. lotos16 - Благодаря, приятелче!
04.04.2010 13:27
iliada написа:
С пожелание за здраве,
благополучие и
светли Великденски празници!
Нека има мир и любов в сърцата ни!


Нека има мир и любов между хората!
цитирай
41. lotos16 - Честит Великден, Руми!
04.04.2010 13:28
compassion написа:
Светлина и любов в душата ти!


Мир и любов в душата ти и в дома ти!
Благословена бъди, ти си светлинка и в моя живот.
цитирай
42. ivankalilova - Поздравления за разказа!Докосна ...
06.04.2010 13:09
Поздравления за разказа!Докосна душата ми,сърцето ми!Нима е възможно да се забрави добрината,топлината,любовта , която ни даряват нашите близки......Поздравления за малкото ти слънчице!!!!!!!!!
Усмихнати и щастливи дни ,на теб и твоето семейство!
цитирай
43. mrazekoff - Христос Воскресе, Павлина!
06.04.2010 14:16
Най хубавите, най-истинските неща са най-обикновените, най-дребните, най-простите. Тези, край които ние всеки ден минаваме и не ги забелязваме. Те не ни се натрапват, но са истински и ни подсещат тогава, когато ги загубим.
В обикновените, прозаични всекидневни събития се изгражда характера и богатата душевност. Всичко висопарно и чуждо един ден се оголва и се вижда неговата бутафория.
Благодаря ти, за този обикновен, но красив разказ. Той ни разкрива една човечност, която се изгражда във времето, за да продължи своя път към изграждането на друга човечност .... и така напред в годините.
Бъдете щастливи и слънчеви през тези прекрасни пролетни празници и изграждайте човещината във вас!!!
цитирай
44. lotos16 - Добре дошла, Ваня!
06.04.2010 19:49
ivankalilova написа:
Поздравления за разказа!Докосна душата ми,сърцето ми!Нима е възможно да се забрави добрината,топлината,любовта , която ни даряват нашите близки......Поздравления за малкото ти слънчице!!!!!!!!!
Усмихнати и щастливи дни ,на теб и твоето семейство!


Благодаря ти за хубавите думи!
А малкото ми слънчице вече е по-голямо слънце. Просто историйката е отпреди 5-6 години.
Светли дни за теб и твоите близки!
цитирай
45. lotos16 - Стефане, благодаря ти за прекрасния коментар!
06.04.2010 19:57
mrazekoff написа:
Най хубавите, най-истинските неща са най-обикновените, най-дребните, най-простите. Тези, край които ние всеки ден минаваме и не ги забелязваме. Те не ни се натрапват, но са истински и ни подсещат тогава, когато ги загубим.
В обикновените, прозаични всекидневни събития се изгражда характера и богатата душевност. Всичко висопарно и чуждо един ден се оголва и се вижда неговата бутафория.
Благодаря ти, за този обикновен, но красив разказ. Той ни разкрива една човечност, която се изгражда във времето, за да продължи своя път към изграждането на друга човечност .... и така напред в годините.
Бъдете щастливи и слънчеви през тези прекрасни пролетни празници и изграждайте човещината във вас!!!


Бих казала, че направо допълваш разказчето ми. Не очаквах, че тази наглед обикновена случка ще докосне различни струни в душите на моите приятели и всеки ще я почувства по различен начин. Радвам се от сърце, че имам приятели с толкова богата душевност.
цитирай
46. scarlety - Лотос,
10.04.2010 19:15
Разказът може би е обикновен,но вълнува с искрените ,чисти,детски мечти и с голямата майчина обич,без която не можем. Тази обич, която несъмнено е допринесла мечтите на мъника да бъдат точно тези!
цитирай
47. lotos16 - Радвам се, че пак си тук, scarlety!
10.04.2010 20:12
scarlety написа:
Разказът може би е обикновен,но вълнува с искрените ,чисти,детски мечти и с голямата майчина обич,без която не можем. Тази обич, която несъмнено е допринесла мечтите на мъника да бъдат точно тези!


Една обикновена история и колко много различни читателски усещания...
Не мислех, че си личи колко много го обичам, като всяка една майка... Мисля, че децата трябва да бъдат обгърнати от любовта на майката, да бъдат гушкани, галени, целувани, за да знаят, че са обичани. Така растат щастливи и със самочувствие. Дори когато вече са с една глава над майка си, имат нужда да почувстват, че са обичани непрекъснато във всеки един момент, независимо от каквото и да е било...
цитирай
48. andreya - Не, историята...
11.04.2010 15:23
вече не е толкова обикновена. Все по-рядко се срещат хора с такава чувствителност. Поздравления!
цитирай
49. lotos16 - Добре дошъл, Андрея!
11.04.2010 15:43
andreya написа:
вече не е толкова обикновена. Все по-рядко се срещат хора с такава чувствителност. Поздравления!


Благодаря за хубавите думи. Споделих тази история, за да кажа на хората, които ще я прочетат, че винаги можем да се отделим за малко от проблемите си и да помечтаем на нещо, за каквото и да е...
цитирай
50. mehmedbulgaristan - БЛАГОДАРЯ lotos16 на теб и сина ти
02.05.2010 22:21
Ако не забравяхме , че ние също сме деца , светът би бил чудесен , животът също. Мечтите ни карат да летим.
цитирай
51. lotos16 - Добре дошъл в моя блог, mehmedbulgaristan
02.05.2010 22:30
mehmedbulgaristan написа:
Ако не забравяхме , че ние също сме деца , светът би бил чудесен , животът също. Мечтите ни карат да летим.


Във всеки от нас живее по едно дете. Можем поне от време на време да му позволяваме да се изяви. И да направи някоя щуротия...
цитирай
52. ivankalilova - МОЯТ ЛЮБИМ ПОСТИНГ. . . . . . . ВРЪЩАМ ...
24.10.2010 10:04
МОЯТ ЛЮБИМ ПОСТИНГ.......ВРЪЩАМ СЕ , ЧЕТА.......ОТНОВО И ОТНОВО ......
БЛАГОДАРЯ, ТИ МИЛА......
И ЗА ПРАШИНКИТЕ В ОЧИТЕ ТИ БЛАГОДАРЯ!
МНОГО ЗДРАВЕ , ЛЮБОВ И ТОПЛИНА ЗА ЦЯЛОТО ТИ СЕМЕЙСТВО!
цитирай
53. lotos16 - Благодаря ти, Ваня!
24.10.2010 15:19
Колко мило е това, което си написала... Май и в моите очи заглождаха прашинки...
БЛАГОДАРЯ ТИ за пожеланията, да ти се връщат много пъти!!! :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lotos16
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1098387
Постинги: 68
Коментари: 2231
Гласове: 14257
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031